Főoldal megjelenítése Főoldal megjelenítése E-mail nekünk!


CIKKEK

2008
 

 

  1. I Országos Mozgásterápiás Szakmai Nap (2008.03.08.)
  2. A tanulás öröm is lehet - Hírlevél 2008/1. szám (2008.03.25.)
  3. A magatartási problémák és a tanulási zavarok összefüggései (2007.09.12.)

 

 I. ORSZÁGOS MOZGÁSTERÁPIÁS SZAKMAI NAP

BICSKE

2008. március 8.


A szakmai nap programja: 

8:00 Regisztráció

9:00 Megnyitó

9:10 Frontális gyakorlatok - bemutató

e.a.: Marton Éva ideg-elme szakorvos, az Alapozó Terápiák Alapítvány vezetője

10:00 Kávészünet

10:20 Primitív reflexek: az INPP módszer

e.a.: Nyíregyházi Ágnes X-Track Szervező és Tanácsadó Iroda INPP módszer

11:10 A mélyreflexek fejlesztése a mozgásterápiában

e.a.: Kulcsár György mozgásterápia oktató

11:40 Kineziológia: egy hatékony út a stresszoldára

e.a.: Várkonyi György kineziológus

12:30 Ebédszünet

14:00 A stressz és a tanulási zavarok

e.a.: Kulcsár Mihályné fejlesztőpedagógus

14:30 A diszkalkuliások fejlesztése mozgásterápiával

e.a.: Kulcsár Katalin tanító, matematika tanár

15:10 Kávészünet

15:30 Autizmus

e.a.: Dr. Büki György gyermekneurológus, gyermekgyógyász

16:20 Az autisták fejlesztésének lehetőségei a mozgásterápiában

e.a.: Kulcsár Mihályné fejlesztőpedagógus

17:00 Zárszó, büfé, kötetlen beszélgetések

18:00 A találkozó zárása

 

A résztvevők száma 160 fő.

 

 

 (vissza a lap tetejére)

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

Kedves Kollégák, Szülők, Érdeklődők!

Végre elkészült hírlevelünk idei első száma, melyben beszámolunk az I. Országos Mozgásterápiás Szakmai Nap tapasztalatairól, az első sikeres minősítő vizsgákról és a honlap újdonságairől!


Beszámoló az I. Országos Mozgásterápiás Szakmai Nap tapasztalatairól

I. Országos Mozgásterápiás Szakmai Napunkat március 8-án megtartottuk. A regisztrációs ívek összegzéséből kiderült, hogy a lebonyolítást segítő szervezőkkel és az előadókkal együtt 187-en voltunk. A szakmai napra az ország 57 településéről érkeztek érdeklődők.

térkép

 

Elemeztük a 86 db leadott elégedettségi kérdőívet, amelyekből a következők derültek ki:


- A megkérdezettek 1/3-a az internetről, mintegy 60% kollégától, ismerőstől, a többiek tanfolyamon értesültek a rendezvényről.


- A szervezők munkájával és a szakmai nap lebonyolításával mindenki meg volt elégedve. Többen jelezték, hogy kényelmesebb székekre és jobb íráslehetőségre azért szükség lenne a következő rendezvényen.


- Szinte mindenki elégedett volt az előadások színvonalával, néhányan több gyakorlati bemutatást szerettek volna látni.


- A szakmai nap megrendezésének gyakoriságát 90 % évente kéri.


- Összegzésként elmondhatjuk, hogy a rendezvény jól sikerült, a részt vevők elégedettek voltak. Természetesen a megfogalmazott kifogásokat igyekszünk megoldani, hogy a következő alkalom még sikeresebb legyen.


Szeretnénk még egyszer megköszönni a szervezők és a részt vevők nevében a szakmai nap előadóinak, hogy színvonalas előadásaikkal megjelentek fórumunkon.


Az I. Országos Mozgásterápiás Szakmai Nap előadói voltak:


Dr. Marton-Dévényi Éva - Szerdahelyi Márton,
Dr. Büki György,
Nyíregyházi Ágnes,
Kulcsár Mihályné,
Várkonyi György,
Kulcsár Katalin,
Kulcsár György.


Moderátor: Hermanovszki Szilvia.


A Segíts Tanulni Mozgalom keretében megtörtént az első lépés: Kulcsár Mihályné felajánlotta a Kiskunfélegyházi autista gyermekek szüleinek, hogy személyre szóló segítséget ad nekik térítésmentesen.


Bicske, 2008. 03. 18.

Logo-Ped KM Bt

szervező

Sikeres minősítő vizsga

2008. március 9-én első alkalommal volt lehetőség minőségi vizsgát tenni. Sikeresen levizsgázott és így minősítő oklevelet szerzett:

Vanyáné Kalocsai Mária

Minősítő oklevél sorszáma: 1/2008
A gyerekeket Környén fogadja.


Patói Pálma

Minősítő oklevél sorszáma: 2/2008
A gyerekeket Pécsen fogadja.


Koloszár Bernadett

Minősítő oklevél sorszáma: 3/2008
A gyerekeket Kapuváron fogadja.


Reiszné Szőts Edit

Minősítő oklevél sorszáma: 4/2008
A gyerekeket Bonyhádon fogadja.

 

 

 (vissza a lap tetejére)

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

 

 

A magatartási problémák és a tanulási zavarok összefüggései 

 Egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy a pedagógusok "egyre romló gyerekanyagra", fékezhetetlen, tiszteletlen, fegyelmezhetetlen diákokra panaszkodnak. Végső elkeseredésükben és tehetetlenségükben egyre gyakrabban kerül szóba a "régi jól bevált testi fenyítés"... Az elkeseredést és a tehetetlen dühöt nagyon is értem. Magam is átéltem már, szülőként a saját gyermekemmel, pedagógusként, nevelőként a rám bízott gyerekekkel kapcsolatban. Hosszasan lehetne boncolgatni azon társadalmi tényezőket, amelyek e jelenséghez vezetnek, de nem hiszem, hogy a megértés adta rövidke megnyugváson túl használható ötletekkel szolgálna a hétköznapok könnyebbé tételében. Szeretném inkább bemutatni, hogy milyen utat járhat be egy úgynevezett "rossz gyerek" mire végleg beletörődik ebbe a titulusba és minden tekintetben ennek megfelelően kezd viselkedni.

Tapasztalataim szerint az első osztályban, de még az alsó tagozatban is igen ritka az igazán "elvetemült", kezelhetetlen gyermek - bár rögtön fel tudnék sorolni tucatnyi kivételt. Összességében nem tévedünk nagyot, ha a következők szerint értékeljük a megjelenő magatartási problémákat: minél korábban tapasztaljuk azok megjelenését, annál inkább a családban kell keresni azokat az okokat, amelyek a kialakulásában szerepet játszanak. Ilyen esetekben is természetesen igen nagy szerepe van a pedagógusnak a gyerekre ható káros hatások enyhítésében, de többnyire elkerülhetetlen más segítő szakemberek bevonása is a probléma kezelésébe (családsegítő, pszichológus...stb). A későbbiekben szeretnék majd egy külön cikkben foglakozni azzal, hogy mit tehet a pedagógus ezekben az esetekben.

Az alábbiakban inkább azzal az esettel foglakoznék, amikor nem készen kapjuk a "rossz gyereket", hanem az iskolarendszerben válik azzá. Az évek múlásával egyre fokozódnak a magatartási, fegyelmezési problémák, míg végül teljesen kezelhetetlenné, fegyelmezhetetlenné válhat a gyermek. Ennek a jelenségnek a hátterében már többnyire megtaláljuk a családi okokon túl, a pedagógiai munka hiányosságait, a pedagógusok tévedéseit is. Többnyire ezek a gyerekek valamilyen tanulási nehézséggel, vagy zavarral illetve erre való hajlammal érkeznek az iskolarendszerbe. Számukra be van építve a kudarc és a sikertelenség az iskolai követelményekkel való szembesüléskor. Őszintén gondoljuk át: 8 évig kellene dolgoznunk egy olyan munkahelyen, ahol mindennaposak a kudarcaink, a főnökeink rendszeresen összeszidnak minket a sikertelenségünk miatt, továbbá a családunktól sem biztatást, hanem szidást kapunk, esetleg a számunkra kedves hobbik helyet, amelyekben feltöltődhetnénk, a munkánkat kell gyakorolnunk, és ráadásul még fel sem mondhatunk... Hát tegye a szívére a kezét, aki nem válna agresszívvá egy ilyen környezetben!

A tanulási problémákkal küzdő gyerekek is ezzel szembesülnek az általános iskolában. Valamilyen okok folytán nem tudnak teljesíteni. Mi pedig pedagógusként sokszor a teljesítmény hiányát a gyermek akaratától függő állapotnak gondoljuk, ezért büntetjük, szidjuk. A legtöbb gyerek hamar megtanulja, hogy a teljesítménye nincs összhangban a befektetett munkájával. A kudarcok meghozzák első gyümölcseiket: feladják a tanulást. Pedagógusként már jogosan mondhatjuk: "hiszen nem is látom rajta, hogy akarna!"...

A következő lépésben a gyermek általában kezdi egyre kevésbé szeretni a helyet, ahol a kudarcok érik és egyre kevésbé szeretni a személyeket, akik ezzel szembesítik. Magyarul egyre jobban utálja az iskolát és a pedagógusokat. Gondoljunk csak bele: mennyire tudnánk tisztelettel viseltetni valaki iránt, akivel szemben igen erőteljes ellenérzéseink vannak? Szaporodnak a magatartási gondok, egyre kezelhetetlenebb a gyermek. Innentől a folyamat önmagát erősíti: minél több gond van egy gyerekkel, annál többet szidjuk, minél többet szidjuk, annál inkább utál minket és az iskolát, annál inkább elhiszi magáról, hogy "rossz gyerek" és annál inkább kezd ennek a sztereotípiának megfelelően viselkedni...

Sajnos ezt a folyamatot egy jól időzített pofon sem állítja meg, sőt! Így aztán az a nagyon is emberi reakció, hogy tehetetlenségünkben egyre agresszívabbá válunk, csak ront a helyzeten. Nagyon remélem, hogy sohasem érnek célba azok a törekvések, amelyek törvényi felhatalmazást kívánnak adni a pedagógusoknak a gyerekek testi fenyítéséhez!

A kiutat máshol kell keresnünk ebből az ördögi körből! A folyamat ugyanis - tapasztalataink szerint - fordítva is működik. Ha tudunk segíteni a gyerekeknek, hogy leküzdjék tanulással kapcsolatos nehézségeiket, egyre többször élik meg a siker és elfogadottság élményét a tanulással, az iskolával kapcsolatban. Minél inkább sikeresek, annál szívesebben járnak oda. Minél több pozitív visszajelzést kapnak valakitől, annál szívesebben figyelnek rá, fogadnak szót neki. Nemegyszer előfordult már, hogy az általunk fejlesztett gyerekek, miután kezdték leküzdeni tanulási nehézségeiket, kezdtek egyre jobb viszonyba kerülni pedagógusaikkal, társaikkal és nem utolsó sorban az iskola intézményével! Anélkül, hogy direkt módon neveltük volna őket vagy foglakoztunk volna a magatartásukkal, problémáik egyre csökkentek, fegyelmezettebbé, normakövetőbbé váltak.

A fentiekből egyenesen következik, hogyha tudjuk hogyan ismerjük fel a különböző tanulási nehézségeket, és ismerjük az eljárást amivel segíteni tudunk, nem csak a tanulásban fognak jobb teljesítményt nyújtani az általunk nevelt gyermekek, hanem sokkal fegyelmezettebbek is lesznek.

 

 

(vissza a lap tetejére)

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
(vissza a főoldalra)

 

 

 

Bázis iskoláink
Szülők számára
OKTATÁSI NAPTÁR
Társoldalak
Könyvajánló
Könyvrendelés
Minősítő vizsga
Jelentkezés tanfolyamokra
Rólunk
Webáruház
Hírlevél feliratkozás

Tanulásinehézségek.hu - 2010