Főoldal megjelenítése Főoldal megjelenítése E-mail nekünk!

 


KÖNYVAJÁNLÓ

 

 

Kulcsár Mihályné


A TANULÁS ÖRÖM IS LEHET


Rendelje meg most!

 

 

 

 

 

Kulcsár György
Balogh Krisztián - Hermanovszki Szilvia

ÍGY JÁTSZUNK MI


Rendelje meg most!



 

 

 


Kulcsár Mihályné: A tanulás öröm is lehet

Bicske, 2014.
Tizenkettedik magánkiadás

A könyv tartalmazza a teljes módszer leírását. Eredetileg a módszerről szóló továbbképzés jegyzetének készült, de önállóan is jól használható, közérthetően segít megérteni a tanulási nehézségek hátterét. A pedagógiai munkában kézikönyvként is használható, hiszen lépésről lépésre tartalmazza a fejlesztő eljárásokat, megtervezésük lépéseit, és a vizsgálatot.

Amennyiben érdeklődik a könyv iránt, esetleg szívesen megvásárolná, kérem, kattintson a következő linkre: KÖNYVRENDELÉS!

vagy a következő címen:

Neuro-Logo-Ped Kft. 2060 Bicske, Prohászka u. 4..
06-22/350-922

A könyv megvásárolható még a következő könyvesboltokban:
Krasznár és Fiai Könyvesbolt: 1071 Budapest, Damjanich u. 39., Tel.: 06-1/322-1485
Krasznár és Fiai Könyvesbolt: 1098 Budapest, Dési Huber u. 7.
Gyerekterep Kft. 6724 Szeged, Bakay N. u. 29. Tel.:06-70/315-61-70

Kedvcsinálónak álljon itt a könyv hátulján olvasható ajánlás:

Egyre több a nehezen író, olvasó, figyelemkoncentrációs zavarral küzdő gyermek. A szerző, aki pedagógusként maga is gyakran találkozott ilyen tanulókkal, megpróbál segítséget nyújtani problémáik megoldásához.

A kötet egyedülálló alapossággal foglalkozik a tanulási nehézségek fajtáival, okaival és az iskolaérettség feltételeivel. Részletes leírást ad a szerző által használt és jelentősen továbbfejlesztett Doman-Delacato módszeren alapuló mozgásterápiáról, melynek segítségével jó eredményeket ért el például a dyslexiás gyermekek kezelésében. Útmutatást ad az egyéni és a csoportos terápiához egyaránt.

Ajánljuk e könyvet minden olyan pedagógusnak és érintett szülőnek, aki nyitott az alternatív pedagógiai módszerek iránt, és tevékenyen részt kíván venni a rábízott gyermekek fejlesztésében.

 

Tartalom
Előszó    
Bevezetés    
1. fejezet A megismerő tevékenység fejlődése  
2. fejezet A tanulás öröm is lehet  
3. fejezet A tanulási nehézség problémaköre  
4. fejezet Az iskolaérettség feltételei  
5. fejezet Kutatási irányzatok a tanulási nehézség témakörében  
6. fejezet Az idegrendszer működése  
7. fejezet Terápia  
8. fejezet A terápia megtervezésének szempontjai  
9. fejezet Dyslexia  
Dysgraphia  
Dyscalculia  
Felhasznált irodalom  
Mellékletek  

 

 

 

 (vissza a lap tetejére)


 

 

Kulcsár György: Így játszunk mi!

Budapest, 2011
1. magánkiadás

 

Kedves Olvasónk! 

Módszertani füzeteinkkel szeretnénk útmutatóval szolgálni pedagógus kollégáink számára arról, hogyan alkalmazhatjuk a csoportjátékokat a mindennapi pedagógiai munkában, hogyan használhatjuk ki a gyerekközösségek működésének sajátosságait pedagógiai céljaink elérésére. Nem pusztán játékok gyűjteményét szeretnénk az érdeklődő pedagógusok kezébe adni, hanem azt is igyekszünk megmutatni számukra, miképpen építsék be ezeket mindennapi pedagógiai munkájukba. Pedagógus-továbbképzéssel töltött éveink tapasztalata alapján az a kép alakult ki bennünk, hogy hazánkban a pedagógiai erőfeszítések középpontjába túlzottan az egyén került. Az egyes gyerekeket szeretnénk megtanítani valamire, megnevelni, illetve motiválni. Minél nagyobb erőfeszítéseket teszünk erre, a gyerekek annál nagyobb ellenállással reagálnak. Hiába próbáljuk ki a legforradalmibb konfliktuskezelő eljárásokat, azt tapasztaljuk nincs rá elég időnk, hogy minden „rossz” gyerekkel külön-külön beszélgessünk. Hiába dobjuk be a technika legújabb vívmányait, a gyerekek nem válnak motiválttá, „nem esnek hasra” a csillogó-villogó informatikai eszközök előtt. Nevelési erőfeszítéseink sokszor kudarcot vallanak, a gyerekek egyre kevésbé hódolnak be a felnőtt tekintélye előtt, fenyegetéseinket, büntetéseinket egyre hatástalanabbnak érezzük. Lassan végére érünk a hagyományos pedagógiai eszköztárunknak és alig marad valami a kezünkben. A helyzet talán egyre rosszabb, de semmiképpen sem kilátástalan. A pedagógiai eszköztárban eddig méltánytalanul háttérbe szorultak a csoportlélektan kutatási eredményei, a pedagógia nem figyelt fel kellő képen a benne rejlő gyakorlati lehetőségekre. Módszertani füzeteinkben csokorba szedve igyekszünk az érdeklődő kollégák elé tárni a csoportdinamika legfontosabb elméleti sarokpontjait, bemutatni az elvek gyakorlati működését a pedagógiai intézményi környezetben. Amennyire jelen munkánk keretei engedik, igyekszünk meghúzni a határt a terápiás csoportok, tréning csoportok, önismereti csoportok, a csoportokkal végzett szociális munka, valamint a csoportdinamika pedagógiai célú kiaknázása között. Megpróbáljuk bemutatni, hogyan kerülhetjük el pedagógusként a kompetencia határok megsértését, hogyan lehetünk a gyermekek hasznára erőfeszítéseinkkel anélkül, hogy lelki egészségüket veszélyeztetnénk, magunkat pedig kellemetlen, nehezen kezelhető helyzetekbe hoznánk. Mindezt pedig egy olyan szemlélet segítségével, amely az egyén helyett a közösségre koncentrál, leveszi a terhek egy részét a pedagógus válláról, hiszen ebben a megközelítésben nem a gyermek megváltoztatása többé a feladat, hanem „csak” a közösség oly módon történő megszervezése, hogy a gyerekeknek legyen kedve változni.Módszertani füzeteinkkel szeretnénk útmutatóval szolgálni pedagógus kollégáink számára arról, hogyan alkalmazhatjuk a csoportjátékokat a mindennapi pedagógiai munkában, hogyan használhatjuk ki a gyerekközösségek működésének sajátosságait pedagógiai céljaink elérésére. Nem pusztán játékok gyűjteményét szeretnénk az érdeklődő pedagógusok kezébe adni, hanem azt is igyekszünk megmutatni számukra, miképpen építsék be ezeket mindennapi pedagógiai munkájukba. Pedagógus-továbbképzéssel töltött éveink tapasztalata alapján az a kép alakult ki bennünk, hogy hazánkban a pedagógiai erőfeszítések középpontjába túlzottan az egyén került. Az egyes gyerekeket szeretnénk megtanítani valamire, megnevelni, illetve motiválni. Minél nagyobb erőfeszítéseket teszünk erre, a gyerekek annál nagyobb ellenállással reagálnak. Hiába próbáljuk ki a legforradalmibb konfliktuskezelő eljárásokat, azt tapasztaljuk nincs rá elég időnk, hogy minden „rossz” gyerekkel külön-külön beszélgessünk. Hiába dobjuk be a technika legújabb vívmányait, a gyerekek nem válnak motiválttá, „nem esnek hasra” a csillogó-villogó informatikai eszközök előtt. Nevelési erőfeszítéseink sokszor kudarcot vallanak, a gyerekek egyre kevésbé hódolnak be a felnőtt tekintélye előtt, fenyegetéseinket, büntetéseinket egyre hatástalanabbnak érezzük. Lassan végére érünk a hagyományos pedagógiai eszköztárunknak és alig marad valami a kezünkben. A helyzet talán egyre rosszabb, de semmiképpen sem kilátástalan. A pedagógiai eszköztárban eddig méltánytalanul háttérbe szorultak a csoportlélektan kutatási eredményei, a pedagógia nem figyelt fel kellő képen a benne rejlő gyakorlati lehetőségekre. Módszertani füzeteinkben csokorba szedve igyekszünk az érdeklődő kollégák elé tárni a csoportdinamika legfontosabb elméleti sarokpontjait, bemutatni az elvek gyakorlati működését a pedagógiai intézményi környezetben. Amennyire jelen munkánk keretei engedik, igyekszünk meghúzni a határt a terápiás csoportok, tréning csoportok, önismereti csoportok, a csoportokkal végzett szociális munka, valamint a csoportdinamika pedagógiai célú kiaknázása között. Megpróbáljuk bemutatni, hogyan kerülhetjük el pedagógusként a kompetencia határok megsértését, hogyan lehetünk a gyermekek hasznára erőfeszítéseinkkel anélkül, hogy lelki egészségüket veszélyeztetnénk, magunkat pedig kellemetlen, nehezen kezelhető helyzetekbe hoznánk. Mindezt pedig egy olyan szemlélet segítségével, amely az egyén helyett a közösségre koncentrál, leveszi a terhek egy részét a pedagógus válláról, hiszen ebben a megközelítésben nem a gyermek megváltoztatása többé a feladat, hanem „csak” a közösség oly módon történő megszervezése, hogy a gyerekeknek legyen kedve változni.

(forrás: http://www.kiutkereso.hu/tartalom/mutat/cikkek/igy_jatszunk_mi.html)

 

 

 (vissza a lap tetejére)


 

Bázis iskoláink
Szülők számára
OKTATÁSI NAPTÁR
Társoldalak
Könyvajánló
Könyvrendelés
Minősítő vizsga
Jelentkezés tanfolyamokra
Rólunk
Webáruház
Hírlevél feliratkozás

Tanulásinehézségek.hu - 2010