Főoldal megjelenítése Főoldal megjelenítése E-mail nekünk!


KULCSÁR MIHÁLYNÉ

(Panni néni)

fejlesztőpedagógus, neuropedagógus

 06-22/350-922

info@tanulasinehezsegek.hu

Facebook profilom!

Wikipedia oldalam!


 

Szakmai életút


Kulcsár Mihályné Durkó Anna, a magyarországi modern fejlesztőpedagógia megteremtésének
 egyik első képviselője, a komplex mozgásterápia kidolgozója és alkalmazója.

  • 1951-ben született, 1969 óta dolgozik pedagógusként.
  • Iskolái: Óvónőképző Főiskola, Tanárképző Főiskola (történelem szak), GYP Tanárképző Főiskola (fejlesztőpedagógia) Mantra Alternatív Természettudományi Főiskola (4 év), ETI-vizsgás kineziológia, NLP-, Agykontroll-, Hipno-relaxáció vezetői-, Izomkontroll-, Játékterápia-,INPP-, NES terápia-, Pszicho Grafo Morbo rajzteszt tanfolyam.
  • Dolgozott óvónőként, napközis, majd alsó tagozatos tanítóként, nevelési tanácsadóban fejlesztő pedagógusként, végül mint önálló vállalkozó tanulási problémás gyerekek fejlesztésével foglalkozik. Az 1970-es években kezdett tanítani és látta, érezte, hogy szükség lenne egy olyan módszerre, mellyel a tanulási nehézséggel küzdő gyerekeken tudna segíteni, illetve megelőzni a problémát. Vizsgálódásai egyre inkább a mozgás felé terelték figyelmét. Saját tapasztalatai is megerősítették a szakirodalomban tanultakat: milyen összefüggés van a mozgás és az idegrendszer fejlettsége – érettsége között.
  • A szakirodalomra és saját tapasztalataira támaszkodva kidolgozta mozgásterápiáját – Mozgásterápia a tanulási nehézségek megelőzésére és oldására címmel -, melynek segítségével minimális eszközigénnyel megelőzhető, illetve lényegesen csökkenthető vagy felszámolható a tanulási nehézség. Módszerével, melyet minden érdeklődő pedagógus elsajátíthat, viszonylag rövid idő alatt javulnak a dyslexiás, dysgraphiás tünetek és enyhülnek a kialakult magatartási problémák. Rendszeres gyakorlással az alacsonyabb IQ-val rendelkező gyermekeknél mérhető szintemelkedés érhető el. A módszer sikeresen alkalmazható felnőtteknél is (A genetikai alapú tanulási problémák megoldására más módszerek is kellenek). A módszert igyekszik mindenki számára hozzáférhetővé tenni. 1988 óta oktatja tanfolyam formájában, 1999 óta akkreditált továbbképzésként, kiadta könyv formájában is. 1990-ben Tanulási problémákkal küzdő gyermekek vizsgálati módszerei és terápiája címmel, 1995-től a Tanulás öröm is lehet címmel. Az első összefoglaló jellegű jegyzetet 1987-ben készítette, de az nem került kiadásra.  
  • Munkája során meggyőződésévé vált, hogy az idegrendszeri éretlenség mellett, a lelki traumák is jelentős szerepet játszanak a tanulási nehézség és a magatartási zavar kialakulásában. Ezen lelki traumák feloldására dolgozta ki a Technikák a tanítással, tanulással kapcsolatos pszichés gátlások oldására című módszerét, mely egyaránt használható óvodás és általános iskolás korú gyermekeknél és segítséget ad a velük foglalkozó pedagógusok számára is.
  • Folyamatosan tanul, kutatásokat végez. Egyre több és szorosabb összefüggést fedez fel az idegrendszer mozgásterápiával történő fejlesztése és a tanulási folyamatok, tanulási képességek fejlődése között.
  • Óvodás – iskolás korú gyerekekkel foglalkozik és tanfolyamokat, előadásokat tart országszerte, egyre gyakrabban külföldön is (Románia, Szlovákia). Módszerét folyamatosan fejleszti és kiterjeszti mozgásproblémákkal küzdő csecsemők, kisgyermekek kezelésére is.
  • Az idegrendszer és a pedagógia ilyen szoros összefonódásának, egymásra gyakorolt hatásának kifejezésére a „neuropedagógia” a legmegfelelőbb szó. Az ezzel foglalkozó szakember pedig a „neuropedagógus”.

 

 

 (vissza a lap tetejére)


 

 

 

Bázis iskoláink
Szülők számára
OKTATÁSI NAPTÁR
Társoldalak
Könyvajánló
Könyvrendelés
Minősítő vizsga
Jelentkezés tanfolyamokra
Rólunk
Webáruház
Hírlevél feliratkozás

Tanulásinehézségek.hu - 2010